dimarts, 5 de juliol del 2011

De Cinctorres a Vilafranca

El recorregut que ens permet unir Cinctorres amb l'Alberg La Parreta, (Vilafranca) es completa amb un total de 24 Km. Discorre per antics senders quasi desapareguts en alguns trams, per assegadors, i per pistes forestals. Els camins ens endinsaran en els diferents hàbitats de la comarca de Els Ports, i les panoràmiques que ens oferiran alguns punts del recorregut ens mostraran l'orografia de la comarca dels Ports, la mola garumba o la mola encamaràs,  els boscos del barranc de la rambleta i caminant pels assegadors ja en terme de Vilafranca veurem les muntanyes i boscos que ja des de darrere de l'alberg s'enfilen cap a terres aragoneses.

Sortim des de Cinctorres pels llavadors, direcció a l'ermita de Sant Marc.

Tant en aquesta ermita com en altres indrets del terme s'han ubicat observatoris per aus per tal de conèixer-les millor.

El camí s'apropa a la carretera que uneix Cinctorres amb Castellfort, però ràpidament s'endinsa en un bonic barranc pel que ens conduirà pel Mas d'en Costa fins a la rambla on després de creuar-la i seguir un antic camí que ens permetrà amb tant sols creuar la carretera, dirigir-nos cap al Mas de Clara.

Mas de Clara

A Partir del Mas de Clara, el camí es perd per moments, s'ha de començar una pujada per un pedregal difícil d'endevinar, però que seguix les empremtes de l'antic camí que sí que reconeixerem més amunt, quan sortirem per un crestall de roca i on veurem amples vistes de la comarca i també de les roques que envoltem a la rambla Cellumbres per aquest indret.

El Camí continua per la part alta sobre els 1100 s.n.m. fins on portarem al voltant de 10 Km en un indret conegut com "l'urbano" on un pi en mig d'una cruïlla de  pistes dona aquest curiós nom, tot just abans de descendre uns metres per a baixar al llit del barranc de la rambleta, que remuntarem durant uns 5 km, envoltats de boscos.

Una volta sortim del barranc de la rambleta, ja seguirem per l'assegador del Mas Roig, per a creuar l'assegador d'empriu i ja apropar-nos per aquests camins ramaders, envoltats de construccions de pedra seca, arribar al nostre destí,  l'Alberg La Parreta.