dilluns, 3 d’octubre del 2011

Vilafranca, rodalies del poble.

Punt Partida
Distància
Desnivell
Traks i més info
Alberg La Parreta
25.400 m
+513

Amb sortida i final a l'alberg La Parreta, es esta una ruta moderada ( 25 Km) i ben interessant per a conéixer diferents i variades característiques de la geografia vilafranquina, recorrent la zona sud/oest del poble.

Amb atractius tant interessants com el pas pels estrets senders que voregen els horts de la vora del poble, amb vistes de tota la vessant sud del poble totalment orientada al sol de vesprada. La visita a les coves del Forcall i després de una pujada pel que es coneix com "la ratlla del terme" únic lloc on trobarem uns 100 metres no del tot ciclables, pujarem al pla de mossoro, que creuarem de Est a Oest, deixant a esquerra (S) el Picaio (1304 m) i amb la serra Brusca en front, (1433 m). Dins el pla tindrem l'ocasió de visitar un dels recorreguts del museu de la pedra en sec, amb una bona mostra de construccions de pedra seca i amb panells explicatius.El recorregut remunta la pista de Palomita, però s'enfila a esquerra per una pista quasi perduda que ens condueix al Portell dels Mollats, on ens espera un paisatge més d'alta muntanya amb la vall dels Mollats i al fons el Tossal del Regatxal (1656 m).

Pel fons de la vall ens dirigirem per la vora del mas de Baix, a trobar-nos amb la carretera CV-173 que tans sols seguirem durant uns metres a dreta, per a introduir-nos de nou al bosc de palomita, que durant els darrers 5 km de la volta ens conduirà per l'interior d'aquest bosc de pins que forma el monte palomita.

Vilafranca des dels horts ( km 4.100 m)
Vilafranca des de la cruïlla de les coves (Km 5.100 i 6.500)
Es aquest l'únic punt on entrem fins a les coves del Forcall i tornem a sortir per a seguir la ruta.

Coves dels Forcall ( Km 5.700)

Coves del Forcall

Pla de Mossorro, iti Pedra en sec ( Km 12.200)
Pla de Mossorro

Portell dels Mollats (Km 17)

Bosc de palomita per les covetes (Km 22.800)